Bu Blogda Ara

18 Aralık 2016 Pazar

Wayuu

Wayuu. Bir örgü tekniği gibi karşıma çıktı ancak araştırdığım kadarıyla aslında bir kültürün yansıması olan bir elişi. Biraz bizdeki kilim dokuma kültürüne, kilim desenlerinin ve kullanılan renklerin anlamına benzer şekilde anlamları olan bir teknik bu. Henüz yeni farkettiğim bu teknik ile ilgili öğrendiğim bilgileri zamanla sizlere aktarmaya çalışacağım.

Ayrıca dün bu teknik ile küçük bir fermuarlı cüzdan yapmaya başladım. Şu an yanımda olmadığı için fotoğrafını çekemiyorum ancak en kısa zamanda aşama aşama fotoğraflarını ekleyeceğim.

Yine bu tekniğin uygulanışı ile ilgili video paylaşım sitelerinde ayrıntılı videolar bulabileceğinizi söyleyeyim ama ben de bu yazı altında zamanla - kendim öğrendikçe- sizlerle de dikkat edilmesi gerekenleri ve püf noktalarını paylaşmaya çalışacağım.

Bu tekniği uygulayacaksanız tavsiyem çok tiftiklenmeyecek ve nispeten çok kalın olmayan bir kaç renk (bence başlangıçta 2 renk) aynı tür ip ile başlamanız.

Başlamadan önce yine yapmak istediğiniz deseni belirlemeniz gerekiyor. Bu deseni kanaviçe desenlerinden de bulabileceğiniz gibi arama motoruna "wayuu pattern" gibi kelime gruplarını yazarak ta bulabilirsiniz hatta isterseniz kareli bir kağıda kendiniz desen oluşturabilirsiz.

İşe başlarken kaç ilmek ile başlayacağınızı seçtiğiniz desene ve örmek istediğiniz materyale göre belirlemelisiniz.

Şimdilik aktaracaklarım bu kadar, Yakın zamanda fotoğraflı yapım aşamalarını paylaşacağım. :)

Aşamaları ekleyeceğim dedim ama ne yazık ki bitirdim, aşamaları ekleyemeden. Pek istediğim gibi olmadı :( Ufak bir fermuarlı cüzdan yaptım ama boyutuna uygun fermuar bulamayınca evde, sonuç istediğim gibi olmadı. Yakın zamanda aklımda değişik projeler var bu teknikle ilgili, onları fotoğraflarım artık, söz :) Bu tekniği uygulayarak netbookuma uygun bir çanta, küçük yuvarlak taban motiflerini birleştirmek suretiyle bir battaniye veya küçük yapılacak taban motiflerinden bardak altlıkları yapmak gibi projeler geçiyor aklımdan. Hangisini yapacağıma henüz karar veremedim, karar verince hemen başlayıp paylaşacağım sizlerle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder